Store norske leksikon definerer plagiat fylgjande:
" utilbørlig utnyttelse av en annens åndsprodukt, idet man utgir dennes ideer som sine egne, eller som forfatter utnytter en annens verker uten å oppgi denne som kilde; litterært, kunstnerisk tyveri."
Dette har da ein tendens til å forekomme i skulen. Eg må i skrivande stund vere i det ærlege hjørnet og innrømme eg sjølv har gjort det ved èin anledning, Vidargåande Grunnkurs, då vi fekk i engelsk oppgåve å skrive om Martin Luther King, Jr. Eg lærte på den tøffe måten at plagiering var fusk, og fekk dermed karakter 1. Til mitt forsvar var eg ukjend med bruk av PC og leksikon (omgrepet kjeldebruk møtte eg først på Høgskulen i Volda) og skreiv rett av då eg hadde funne ei god kjelde. Dette var eg vand med fra barneskule og ungdomskule i anledningar ved prosjektarbeid, og hadde aldri fått korreks for dette, merkeleg nok. Vi visste derimot at å hente stilar frå nettet var strengt forbode, men at dette hadde eit omgrep vart eg først klar over då eg byrja på lærarskulen.
Ut frå eigen erfaring meinar eg at læraren har ein jobb å gjere i å informere elevane om rett kjeldebruk, og konsekvensane for plagiering. Eg vart aldri kjend med dette, før eg endeleg måtte trå feil og fekk svi for dette. Var det då min feil at eg ikkje fekk eit betre resultat på min fyrste oppgåve i engelsk på vidaregåande skule?
Til ettertanke..
Godt poeng der Andreas. Helt enig at læreren har en jobb å gjøre når det gjelder informasjon av rett kildebruk.
SvarSlettJeg også har gjort feil, selv uten å vite om det, men jeg ble heldigvis ikke tatt!